Your SEO optimized title page contents

Supply chain planner

Som Inköpare/Supply chain planner ansvarar du för att försörja företagets enheter med insatsmaterial (råvaror, förpackningar och förtryckt förpackningsmaterial), i rätt tid, till rätt kvalitet och rätt kostnad.

Senast 2019-11-17

Övergripande arbetsuppgifter:

·       Driva förbättringar i sälj- och verksamhetsplaneringsprocessen

·       Hantera och förbättra prognoser, leveransplaner och ordrar till externa leverantörer

·       Lägga och följa upp ordrar till externa leverantörer baserat på överenskomna ledtider

·       Säkerställa leveransprecision av direkt material från externa leverantörer

·       Utreda restsituationer och föreslå korrigerande och förebyggande åtgärder

·       Föreslå ändringar i befintligt sortiment beroende på försäljning och förändrade förutsättningar

·       Ansvarig att rapportera utfall samt driva förbättringar för att optimera lagervärde, leveransprecision och lageromsättning

·       Ingå i tvärfunktionella team inom inköp och logistik

Din profil

För att lyckas i rollen krävs ett starkt eget driv, strukturerad arbetssätt och analytiskt tänk. Du bör ha en god förmåga att kunna kommunicera och skapa relationer med många olika personer. För att lyckas i rollen behöver du vara trygg i dig själv och har förmåga att ta plats – internt såväl som externt. Du bör även ha stark förmåga att etablera och utveckla affärsrelationer. Du har ett kundorienterat mind-set och en flexibel, positiv attityd. Du fattar beslut utifrån fakta och är van att behandla data som underlag till dessa beslut.

Utöver det tror vi att du har:

·       Eftergymnasial utbildning, exempelvis, KY/YH, kandidatexamen inom logistik

·       Erfarenhet av arbete inom supply chain, inköp, logistik, planering och lagerhantering är starkt meriterad

·       Erfarenhet och kunskap inom Microsoft Dynamics AX (Planering- samt Inköpsmodul) är meriterande

·       Goda kunskaper i Excel

·       Talar och skriver svenska och engelska obehindrat

Övrig information och ansökan

Start: Omgående

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: 100%, 8-16.30 förtroende tid.

Plats: Västra Götaland

Skicka in din ansökan redan idag!

Kontakta mig för mer information

Sök rollen!

Vi behöver få in din ansökan senast 2019-11-17

Dela gärna annonsen

Senaste uppdragen

Taktisk inköpare

Bodén & Lindeberg är en ledande importör och leverantör av ingredienser till den nordiska livsmedelsindustrin. Deras största produktområden är kolonialvaror såsom nötter, mandel, choklad, kakao, kryddor, fröer, torkad frukt, socker m.m. till bageri-, konfektyr- och livsmedelsindustrin samt restauranggrossister i Norden och Baltikum. De har egen produktion av kryddor och förpackningar till bageri- och livsmedelsindustri.
De producerar kundspecifika blandningar och förpackningsstorlekar. Produkterna förvaras i och levereras från egna torr-, krydd- och kyl lager vilket gör att de kan upprätthålla en hög servicenivå och leveranssäkerhet.
Företaget grundades 1862 av Axel Bodén och är fortfarande familjeägt. Verksamheten omsätter idag drygt 300 miljoner kronor och har kontor, lager och produktion i Arninge, Täby. På kontoret sitter idag 28 anställda.

Stockholm Sista ansökningsdag: 2019-11-21

Läs mer & ansök

Supply chain planner

Som Inköpare/Supply chain planner ansvarar du för att försörja företagets enheter med insatsmaterial (råvaror, förpackningar och förtryckt förpackningsmaterial), i rätt tid, till rätt kvalitet och rätt kostnad.

Sista ansökningsdag: 2019-11-17

Läs mer & ansök

Vi kan en sak – inköp

Boka ett kostnadsfritt kundrådgivningssamtal med en av våra experter.

Stockholm:
Sara Jägborn
070-080 75 91 sara.jagborn@inkopsdesign.com

Göteborg:

Rolf Persson
073-656 56 19
rolf.persson@inkopsdesign.com