Sänka inköpskostnaderna med rätt beslutsstödssystem
Vad är ett beslutsstödsystem?
System som innehåller stor volym av viktig information kan vara svårt att på ett enkelt vis få ut. Detta innebär vanligtvis problem då ett konstant varierande informationsbehov ska tillfredsställas inom organisationen.
Beslutsstöd är kort sagt ett samlingsbegrepp för ett flertal tillvägagångssätt att stödja i beslutsfattande. Detta i huvudsak genom datorbearbetning av större informationsmängder med hjälp av beslutsstödsystem samt algoritmer för att utvinna information från övriga system inom företaget. Vad beslutsstödsystem handlar om är att fungera som en stöttepelare och effektivt verktyg för beslutsfattande.
Många IT-system är optimerade för att behandla repetitiva och många transaktioner. Med Inköpsdesigns verktyg får ni enkelt en övergripande och sammanfattande bild av företagets samtliga områden. Detta med hjälp av BI-system som hjälper till att både identifiera och analysera, samt visualisera data med hjälp av säkra och välhanterade funktioner.
Det finns ett överflöd av olika system och programvaror av beslutsstöd. I de system som Inköpsdesign har att erbjuda finns det en rad möjligheter till beslutsstöd, rapporter och data i ett program som passar er. Kontakta oss gärna så berättar vi mer kring våra beslutsstödsystem och ger er den information ni behöver om dem. Tillsammans ser vi till att ert företag förses med rätt verktyg och system för er inköpsavdelning.