Kundintervju med Selecta

Vad heter du och vad arbetar du som?
Jag heter Pia Wirén och jobbar på Selecta som Nordic Procurement Manager.

Hur kom du först i kontakt med Inköpsdesign?
Jag hade hört om er genom Inköpsgruppen och min chef kände även till er sedan tidigare.

Vilket behov hade ni då?
Vi hade behov av en snabb rekrytering innan sommaren där vi behövde hitta en inköpare som kunde hjälpa mig få lite avlastning. Vi har flera ramavtal med större rekryteringsfirmor men inte med några som är specialister inom inköp så jag sa att vi borde testa Inköpsdesign.

Vilket samarbete hade Selecta och Inköpsdesign?
Vi kontaktade Inköpsdesign och skickade en kravspecifikation. Nästa steg blev att träffa Lena och berätta mer om vilka vi är, vårt behov och vad Selecta är för typ av företag. Sedan skrev Lena ihop en kravprofil som vi godkände. Efter några veckor fick vi kandidater presenterade och träffade några varav en person anställdes.

Är du nöjd med resultatet?
Ja det är jag. Det kändes bra från första mötet vi hade.

Hur upplevde Inköpsdesigns personal?
Jag tycker det var jättepositivt, högt i tak. Det gäller att hitta rätt profil och förstå vilka vi är – det lyckades Inköpsdesign med.

Vad skulle du säga skiljer Inköpsdesign jämfört med andra rekrytering- och konsultföretag?
Mindre och mer specialiserade.

Skulle du rekommendera Inköpsdesign till andra företag?
Ja, det skulle jag göra.

Varför?
Det är nytänkande och för att man behöver ha ett nätverk för att få den här nivån på kandidaterna.

Skulle du använda Inköpsdesigns tjänster igen?
Det skulle jag absolut göra. Vi har några generella rekryterare som vi använder men för inköpsroller behöver man specialister.

Har du några tips till företag som vill komma i kontakt med Inköpsdesign?
Plocka upp telefonen och ring!

Läs mer om hur Inköpsdesign kan hjälpa er att rekrytera rätt

Jonas Carlberg

Hej! Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er hitta rätt resurs inom supply chain, ring mig på 070-375 76 96 eller maila

jonas.carlberg@inkopsdesign.com

Boka

X