Utbildning inom inköp

Inköpsdesign bedriver kompetensutveckling enligt principen learning-by-doing med utgångspunkt från de olika inköpsverktyg vi tillhandahåller. Detta har visat sig vara ett mycket effektivt sätt att överföra kompetens – som dessutom består. Vi genomför kategoristyrningsutbildning hos kund där vi tar dig från ”lärande till görandet” efter specifika behov som kunden efterfrågar. Inköpsdesigns lärare har lång erfarenhet från att utbilda människor inom inköp och supply chain management såväl inom Yrkeshögskolor och på ledande befattningar. Vi erbjuder bl.a. utbildning inom

  • Spendanalys
  • Kategoristyrning
  • Excel för inköpare
  • Förhandlingsteknik
  • Inköp för säljaren, personalvetaren och VD:n

Kontakta oss

Välj inköpsutbildning i Stockholm som passar dig

Det finns olika sätt att lära sig arbeta som inköpare. I vissa fall kanske du bara behöver uppdatera dina kunskaper eller lära dig nya metoder. Du kanske arbetar som upphandlare inom den offentliga sektorn och ska byta till den privata sektorn. Det finns flera föreläsningar och kurser för inköpare som skulle passa dig. Kontakta oss om du känner dig osäker på vilken som är bäst för just dig!

Kurs för inköpare som vill utveckla sina färdigheter

Det finns även personer som redan arbetar som inköpare. Då kan en kurs för inköpare som lär ut nya sätt att analysera verksamheter på, eller med inriktning på att jobba mer effektivt passa utmärkt. Det finns många passande kurser och föreläsningar för företag som vill utveckla inköparnas kompetens, exempelvis genom att gå en kategoristyrningsutbildning eller lära sig om spendanalys. Genom att utveckla inköparnas kompetens så att de kan jobba mer effektivt och ta bättre beslut kan du sänka inköpskostnaderna, vilket i sin tur kan leda till bättre lönsamhet.

Kategoristyrning och Spendanalys 2 dagar

Detta är en kurs för dig som vill fördjupa dig i arbetet kring Kategoristyrning och Spendanalys. Vi lär ut en beprövad metod i sju steg för Kategoritstyrning, du får med dig checklistor, tidplaner och verktyg för att själv genomföra ett arbete i en kategori. För att ni skall kunna arbeta med inköpskategorier krävs att man har ett bra underlag, t.ex. en Spendanalys. I kursen får du lära dig grunderna för hur du gör en Spendanalys i Excel utifrån ett utdrag från leverantörsreskontra. Du lär dig att skapa en bild över en organisations köp och i respektive kategori se hur mycket man köpt, av hur många leverantörer och hur många fakturor detta genererat. Först då kan du med säkerhet avgöra vilka kategorier som det finns störst potential att jobba med i din organisation.

 

Kategoristyrning

  • Vad innebär Kategoritstyrning?
  • Hur ser grundmodellen ut?
  • Varför Kategoritstyrning?
  • Vem och vilka förutsättningar?

Spendanalys

  • Processen
  • Köpbilden
  • Datakvalitet
  • Analys och åtgärder

Jonas Carlberg

Hej! Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa er hitta rätt resurs inom supply chain, ring mig på 070-375 76 96 eller maila

jonas.carlberg@inkopsdesign.com

Boka

X